HTML

EGÉSZSÉG / SZÉPSÉG / MUNKA

EGÉSZSÉG / SZÉPSÉG / MUNKA

Facebook oldalunk!

Címkék

Címkefelhő

BIZALMATLANSÁG - lassan ellep!

2011.11.01. 11:45 egészség/szépség/munka

BIZALMATLANSÁG volt a témánk! Egyre gyakoribb a bizalmatlanság üzleti körökben és a magánszektorban is. Az etika és erkölcs lassan elfeledett mítosszá válik. Te milyen irányba vagy bizalmatlan? Miért vesztetted el a bizalmadat? Mi vagy ki felé vagy a mai napig bizalommal? Tapasztaltál olyat, hogy valaki értelmetlenül bizalmatlan veled? (Kép)

 

Szomorú, de amikor mezt a témát adtam csoportunknak, még nem tudtam, hogy mennyire aktuális lesz. Amikor a téma felmerült bennem, az alapját egy furcsa szituáció szolgáltatta. Megkeresett egy cég, egy olyan cég, ami távolról sem lehet fehér. Egy olyan cég, amilyen nekem soha sem lehet, egy olyan cég, amit olyan ember birtokolhat, amilyen én sohasem leszek. Ez a cég agy rendezvény megszervezésére kért fel, elfogadták a kidolgozott programot, elfogadták az ötleteinket, és felkértek arra, hogy szervezzük meg. Ez, eddig rendben is van, ez a dolgunk. De a cég tulajdonosa nem szeretne előleget fizetni nekünk, mert nincs biztosítéka arra, hogy meg is tartjuk majd a rendezvény! Mi van? A szerződés neki csak egy papír, és bizalmatlan. Ezen a ponton úgy éreztem, hogy felállok és eljövök. Nem én kerestem meg a céget, ők keresték meg az enyémet. Az elnyerhető munka reményében, én prezentáltam a megálmodott rendezvény minden apró részletét, bizalomból. Most pedig ők nem bíznak bennem? Mi van? Attól fél egy kétes hírű szektorban dolgozó cég, hogy lelépek az előleggel? Én, a földi halandó? Mikor kétajtós szekrény áll a bejáratnál? Bárkinek adnak hitelt egy sajtcetlin, mert biztosan tudják, hogy senki nem merne a kölcsönnel lelécelni? Értelmetlen bizalmatlanságnak éreztem magammal szemben.

Aztán ma történt valami, és érzem, hogy meg kell változnom. Én bízom az emberekben, bízom a kapcsolatokban, és bízom az emberek korrektségében. Bár sokszor láttam már csodát. Az én erősségem, az én vagyonom az ötleteim. Van egy képességem (lassan már én is elhiszem) remek ötletek születnek a fejemben, s a megvalósításához az út is ott van azonnal, világosan. Soha nem éltem vissza ezzel, ha valaki megkeresett egy alappal, én kidolgoztam, s nem loptam el senki üzletét. Az enyémet persze sokan, és sokszor lopták már el. Nem arra gondolok, hogy valaki megkért, és én úgy döntöttem, hogy baráti szeretetből segítek. Olyanra gondolok, amikor nem kértek szívességet. Amikor egy multi vállalat egyik nagy vezető pozícióját pályáztam meg, s a pályázat századik fordulója arról szólt, hogy találjam fel a spanyol viaszt, vagyis oldjam meg a multi legnagyobb problémáját. Kidolgoztam a feladatot, lépésről lépésre. Az állást nem kaptam meg (épp 9 hónapos terhes voltam az utolsó fordulón) de mindent, amit akkor átadtam, megvalósítottak lépésről lépésre. S nem arra gondolok, amikor egy nagyvállalat egyik részlegének igazgatója voltam, s kidolgoztam azt, hogyan lehet hatékonyan kiváló minőséget gyártani, s átadtam a munkát a vezérigazgatónak, aki megkérdezte, hogy eladhatja-e mint sajátját a tulajdonosok felé. Nem erre, mert engedélyt adtam rá.

Arra gondolok, ami pár hónapja történt. Egy barátom elhívott egy megbeszélésre. A kiindulópont az volt, hogy van a cégnek egy hatalmas épülete, ami eddig tánciskola volt, de most üres, és keresnek egy rendezvényszervezőt, aki tudna segíteni nekik az épület hasznosításában. Nagyon szívélyesen fogadtak, s megmutatták az épületet. Volt benne több apró táncterem és egy nagy bálterem is. Elmondta a tulajdonos, hogy egy üzleti társat keres, akinek nem kell tőkét beletennie az üzletbe, hanem dolgozza ki a tervet, hogyan lehet az épületet hasznosítani. Az egyik cége tulajdonában van az ingatlan, s az első évben 200.000 Ft bérleti díjat számlázna az új közös cégnek, mert tudja, hogy nem 1 nap alatt lesz sikeres az új vállalkozás. Két hét múlva, ismét találkoztunk, és ez a találkozó sokkoló volt számomra. A megbeszélés elején az udvariassági körök után, prezentáltam, hogy hogyan lehetne az ingatlant felhasználni. Több ötlet volt kombinálva, egy állandó bérlővel, több részlegessel, és a bálterem kihasználtságát pedig az esküvők jelentették. Elmondtam, hogy milyen szempontok alapján szükséges megválasztani a nevet, ami A betűvel kezdődjön. Felvázoltam a marketing stratégiát is, és beleláthattak, hogy mit miért. Majd megkérdezték, hogy miért nem bérlem ki én az egész épületet (ami immár 700.000 Ft+Áfa), ha ezt ilyen jól kidolgoztam. Mi van? S miután felvilágosítottam őket, hogy én az ő alapjukból indultam ki, közölték, hogy végülis ezt ők is meg tudják csinálni, nincs rám szükség. Nem kétlem, csak az ötleteim kellenek hozzá. Eljöttem, s barátomnak akkor ott felháborodva azt mondtam, hogy ennyire inkorrekt társasággal ritkán találkozik az ember, s soha nem dolgoznék velük. Én ennyibe is hagytam a dolgot. Pár héttel később, barátom jelentkezett nálam, s elmesélte, hogy a cég tulajdonosa felhívta, és megkérte arra, hogy hozza össze azzal az állandó bérlővel, akiről én beszéltem. Biztosította arról, hogy nyugodtam megbízhat benne, és ha az üzlet összejön, barátom majd a 12. bérleti díjat megkapja jutaléknak. A morbid csak annyi a dologban, hogy az egyik találkozó után elpanaszolta, hogy rettenetesen beteg, lehet, hogy csak hónapjai, hetei vagy napjai vannak hátra, és azon dolgozik, hogy családja köreiben hogyan ossza le vagyonát... Persze barátom a nagyvonalú és biztos jutalék reményében is nemet mondott.

És most jön a csattanó! Ma a Facebook-on bejelölte az sos-esküvő-t egy új rendezvényház, melynek neve: A... Event Rendezvényház! Vicces, mert pont azon a helyen van a térkép szerint, pont azok a fotók vannak, amiket én is láttam, pont A betűvel kezdődik a neve. Remegve várom a folytatást, mire jutnak ötleteimmel! Két esélyes. Ahogy látom, néhány lépést átugrottak a tervezetben. Talán mert nem kapták meg írásban, nem hagytam ott a második találkozón, a nem várt stílus miatt. 

Szóval megállapítom, sokkal bizalmatlanabbnak kellene lennem! S ha már valaki ötletet lop, figyeljen a részletekre, mert abban van a siker titka! Kívánom, hogy működjön, sok szerencsét kívánok, és köszönöm a leckét.

Ez az üzleti világról szólt, de hasonló fog velem történni a magánéletben is. Ha tudom előre, miért nem teszek ellene? Csak! Kíváncsi vagyok, látni és hallani akarom, hogy ebből merítsek erőt ahhoz, hogy ne legyek ekkora bizalommal!

Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel, tanuljanak ebből ők is. Ha szeretnél a csajos csoportunk tagja lenni, hogy hasonló témákat kibeszéljünk, csatlakozhatsz itt.

készítette: sos-esküvő

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet rendezvény cég bizalmatlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseg-szepseg-munka.blog.hu/api/trackback/id/tr93344522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása