HTML

EGÉSZSÉG / SZÉPSÉG / MUNKA

EGÉSZSÉG / SZÉPSÉG / MUNKA

Facebook oldalunk!

Címkék

Címkefelhő

Szertartások

2012.01.18. 09:47 egészség/szépség/munka

 

 

 

 SZERTARTÁSOK

 

Bánfi Kata témája a

csajos csoport részére

 

 

Nem, nem a hagyományos szertartásokra gondolok. Nem az ünnepekhez kötődő régi, avagy új szertartásokra. Hanem azokra, amiket magunknak alakítunk ki. A mindennapokban. (kép)

Mindenki hoz otthonról valamit, amit az édesanyjától, az édesapjától, a nagyitól, vagy valakitől tanult. Látott, megszokott, beleivódott a mindennapjaiba. Az én nagymamám gyűjtött mindent. A tejfölös dobozt, mert az jó palántázni. A tejeszacskót – amit nyaranta nekünk kellett felvagdosni egyenes folyamatos zsinórrá, és én is horgoltam belőle néha – amiből telente az én drága nagyim lábtörlőt horgolt a fürdőbe, a bejárait ajtó elé. A papírzacskót, mert az jó a diónak, szárított gombának – amit az erdőben gyűjtöttek papával a kirándulások alatt -, vagy csak jó bele sütit csomagolni, mikor a rokonok jönnek látogatóba, és jó a dobozokba is, hogy felszívja a zsírt. 
Édesanyám ugyan így gyűjti ezeket. Csak éppen már nem palántázik, de diót csomagol, kaját pakol, és karácsonyra kis csomagot készít a lányainak, ajándék gyanánt. Én is gyűjtöm a zacskókat, hogy elvigyem anyának. Mert Ő biztosan tudja használni. De a rossz, már funkcionálisan nem használatos ruhákat is elteszem. Jó lesz törlő rongynak, ha mosom az ablakot, vagy jó lesz lemosni vele ajtót, ablakkeretet, port törölni. 
Viszont kialakítottam saját szertartásokat is. A magaméit. Ilyen pl. a reggeli. Nálam a reggeli másfél óra. Megfőzöm a kávét, elkészítem a szendvicset, majd a kávém, és bemegyek a szobába és szépen lassan megreggelizünk a gyerekkel. Mert a reggeli fontos, hogy jól induljon a nap. Nyugodtan, híreket olvasva, vagy tévézve megesszük a szendvicset és én megiszom a kávém. Az öltözés ilyen kis rituálés. Kiválasztom a ruhát, elmegyek tusolni, és szépen lassan felöltözök. Nyugisan, nem sietve, kivéve, ha késésben vagyok. Vagy a kontaktlencse. Az külön kis szertartás. Kezet mosok, letörlöm a mosdót, kikészítem a pelenkát, előveszem a folyadékot. És megkezdődik a művelet. A betétel és a kivétel is ugyan így működik. Csak az egyik gyorsabb, mint a másik. 
És a takarítás. Múltkor valamiért máshogy csináltam, mint szoktam, és megzavarodtam. Nem stimmelt a dolog. De számtalan ilyen kis szertartást írhatnék. 
Ti milyen szertartásokat örököltetek? Milyeneket alakítottatok ki magatoknak? Jó, vagy rossz szokás, ha valamit úgy csinálunk, ahogy az elődeink? Jó vagy rossz, ha valamilyen rendhez ragaszkodunk? Ez lenne a szerdai téma, remélem olyan kelendő lesz, mint a múltkori. 
 
 
Ha szeretnél hasonló témákról beszélgetni, de nem vagy a csoport tagja, bejelentkezhetsz itt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseg-szepseg-munka.blog.hu/api/trackback/id/tr123573024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása